moser

Direktlänk till inlägg 13 november 2014

Blandade känslor

Av Mari - 13 november 2014 11:04

 

Tack fina vän för dessa kloka ord!



Mötet igår gick bra. Så är i alla fall känslan överlag. Det kunde inte synas någon spridning på bilderna från magnetröntgen. Skönt. Å andra sidan var bilderna bara tagna på brösten och lymfkörtlarna. Detta gör att jag först blir lugn till att sen bli orolig för att det finns på nåt annat ställe i kroppen. Eftersom tumören ligger så djupt tänker jag att det spridit sig till lungan. Jag frågade läkaren om det och hon bara svarar genom att säga att vi kan skicka dig till lungröntgen... Ok, vad kan det betyda? Varför tänker hon inte själv på det? Och efter en natts sömn så är jag orolig över att det finns på ytterligare ställen - levern, skelettet. Jag ringer bröstsköterskan direkt på morgonen och hon förklarar att det inte är rutin med såna undersökningar MEN att jag ska prata med läkaren om det ifall jag är orolig. Så får det bli. Måste bli från den värsta oron innan jag kan koncentrera mig på att bli frisk.


Det läkaren också berättar är att jag har fått en operationstid om en vecka. Torsdag den 20 nov på morgonen kommer det sjuka att tas bort. Eller allt tas bort, hela det bröstet. Det andra sparas. Känner mig fundersam över det och får till svar att hon inte vill att vi skär i ett friskt bröst i det här läget då jag är så sjuk och har en lång behandling att gå igenom. Fair enough. Och det bästa: jag får komma hem redan dagen efter! OM allt går som det ska vill säga. Men det borde det. Det andra bröstet tas bort + rekonstruktion görs när jag är frisk och pigg igen, det vill säga om tidigast ett år kanske...


Hon berättar att det blir cellgiftsbehandling och att den startar så snart jag läkt, alltså ungefär i mitten av december. Blir en jobbig julhelg förmodligen.


Tankarna snurrar, men idag jobbar jag så mycket jag kan för att avlasta min lilla knopp.


Kärlek <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari - 5 oktober 2015 09:42


Halsfluss igen. Mitt immunförsvar är inte vad det borde. Det har varit en tuff period. Dels med de fysiska besvären - immunförsvaret, värken i kroppen, den dåliga orken. Men också den psykiska, vilket leder till att bl.a. sömnen blir lidande. Överla...

Av Mari - 3 september 2015 00:23


Oj vad länge sen jag skrev nåt här... Har inte haft nån lust till att skriva. Det har varit en lång sommar. Hade önskat att den varit bättre än vad den varit men sånt kan man inte råda över. Många tråkiga saker som hänt men som rör människor omkring ...

Av Mari - 24 juni 2015 04:23


Då var det gjort! Gick överlag bra, tycker jag. Var nervös på morgonen, men hade ändå en känsla av att det var rätt beslut att göra det nu. Åkte hemifrån redan kl 05.45 eftersom jag hade första operationstiden för dagen. Jag fick lite lugnande när j...

Av Mari - 22 juni 2015 21:51


Då är det återigen dags att lägga sig på operationsbordet. Denna gång ska äggstockarna tas bort. Väckarklockan är ställd på 04.50 och jag står först på listan för dagen att opereras i Falun. Känns inge vidare att återigen bli däckad, när nu orken än...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards