moser

Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Check på operation ✅

Av Mari - 20 november 2014 17:26


 

Hej från avd 14 och rum 13! Nu är det gjort! Bröstet är borta och tumören med det. Känns himla skönt att det är över. Det har gått bra tycker jag. Jag fick dock vänta fasligt länge imorse. De valde att ta en annan patient före mig och den operationen drog ut ordentligt på tiden. Då hann jag tyvärr bli ledsen och rädd men så snart jag kom in i operationssalen gick det snabbt. Och tjillevippen så var jag vaken och allt var klart. Vad myko det är att bli sövd! Som om ingen tid har gått. Och det bästa av allt: ingen spridning till lymfkörtlar eller lungor!! Så j-a underbara nyheter! Det ska tokfiras med champagne så snart jag kan! Det är ett löfte.


Sen jag vaknade har jag varit yr i bollen och trött av morfin men nu känns det också ok. Jag har knappt ont heller. Så skönt!


Ligger i en tvåsal med en äldre dam vid namn Rut som pratar gammeldags dalmål på ett sätt man sällan hör numer. Underbart!


Oliver har funnits med mig varje vaken sekund idag. Han är min klippa och stora stöd. Så stark även fast att han blev ledsen när han såg mig somna av narkosen. Nu har han åkt hem till boysen. Dom har hängt med mormor och morfar idag. Fick rapport från skogen där dom grillat och haft kul.



Tusen tack alla fina vänner och familj som hört av sig idag med stöttande ord och kärlek. Ni är så jädra underbara! Jag är så fulltankad av kärlek från alla jag känner. Att jag har så många fina människor runt om mig är helt otroligt!!

 
 
Ingen bild

Henke

20 november 2014 17:55

Riktigt skönt att höra att allt gick bra, och att det inte va någon spridning :)
Nu är det bara se framåt :)

Mari

21 november 2014 07:15

Tack Henrik! Så är det! Kram

 
Ingen bild

Eva

20 november 2014 18:06

Dagens bästa nyheter!! Ingen spridning och att allt verkar ha gått bra:) Jag tror inte på Gud men Tack gode Gud för detta!!:) Stor kram till dig kusin

Mari

21 november 2014 07:15

Är väl inte heller troende direkt men jag tackar också högre makter för detta! Stor kram tillbaka fina kusin!

 
Ingen bild

Kerstin

20 november 2014 19:25

Så himla skönt att se detta inlägg. Nu är den väck och första steget över. All kärlek till er!

Mari

21 november 2014 07:13

Tack Kerstin! Ja det känns underbart. Kram!

 
Ingen bild

Nina

20 november 2014 20:39

Såååå j-la skönt att det inte finns någon spridning!!
Nu är den 20 nov snart över. Välkommen hem imo.
Kram!!!!

Mari

21 november 2014 07:13

Jajamän nu är dagen över! Underbart. Tack fina du, längtar hem! Ses snart. Kram!!

 
Ingen bild

Nilla

21 november 2014 19:50

Marie, så skönt att det gick bra. Jag kände det också på mig. Kom väl tillbaka, jag följer dig här. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari - 5 oktober 2015 09:42


Halsfluss igen. Mitt immunförsvar är inte vad det borde. Det har varit en tuff period. Dels med de fysiska besvären - immunförsvaret, värken i kroppen, den dåliga orken. Men också den psykiska, vilket leder till att bl.a. sömnen blir lidande. Överla...

Av Mari - 3 september 2015 00:23


Oj vad länge sen jag skrev nåt här... Har inte haft nån lust till att skriva. Det har varit en lång sommar. Hade önskat att den varit bättre än vad den varit men sånt kan man inte råda över. Många tråkiga saker som hänt men som rör människor omkring ...

Av Mari - 24 juni 2015 04:23


Då var det gjort! Gick överlag bra, tycker jag. Var nervös på morgonen, men hade ändå en känsla av att det var rätt beslut att göra det nu. Åkte hemifrån redan kl 05.45 eftersom jag hade första operationstiden för dagen. Jag fick lite lugnande när j...

Av Mari - 22 juni 2015 21:51


Då är det återigen dags att lägga sig på operationsbordet. Denna gång ska äggstockarna tas bort. Väckarklockan är ställd på 04.50 och jag står först på listan för dagen att opereras i Falun. Känns inge vidare att återigen bli däckad, när nu orken än...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards