moser

Direktlänk till inlägg 4 december 2014

Ärrad

Av Mari - 4 december 2014 22:29


 

En lite jobbig morgon blev det idag. Tog en dusch och då föll tejpen för operationssåret av. Kändes sorgligt att se hur man numera ser ut efter att en kroppsdel är borta. Blev stående en stund. Jag gråter inte eller så, blir bara tagen av situationen och att det blir så verkligt när man ser att bröstet är borta. Planen är ju att jag om ca ett år eller så ska operera bort det andra bröstet samt göra en rekonstruktion samtidigt, så jag kommer ju inte att se ut så här för alltid. Det känns förvisso väldigt avlägset just nu, och dessutom lite skrämmande att göra ytterligare en operation som dessutom är mer avancerad. Det där med operationer kommer jag nog alltid att känna en skräck inför. Huh!

 


Jobbade en stund, sen bestämde jag mig för att muntra upp mig med lite julshopping. Det hjälpte nästan omedelbart 😉

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari - 5 oktober 2015 09:42


Halsfluss igen. Mitt immunförsvar är inte vad det borde. Det har varit en tuff period. Dels med de fysiska besvären - immunförsvaret, värken i kroppen, den dåliga orken. Men också den psykiska, vilket leder till att bl.a. sömnen blir lidande. Överla...

Av Mari - 3 september 2015 00:23


Oj vad länge sen jag skrev nåt här... Har inte haft nån lust till att skriva. Det har varit en lång sommar. Hade önskat att den varit bättre än vad den varit men sånt kan man inte råda över. Många tråkiga saker som hänt men som rör människor omkring ...

Av Mari - 24 juni 2015 04:23


Då var det gjort! Gick överlag bra, tycker jag. Var nervös på morgonen, men hade ändå en känsla av att det var rätt beslut att göra det nu. Åkte hemifrån redan kl 05.45 eftersom jag hade första operationstiden för dagen. Jag fick lite lugnande när j...

Av Mari - 22 juni 2015 21:51


Då är det återigen dags att lägga sig på operationsbordet. Denna gång ska äggstockarna tas bort. Väckarklockan är ställd på 04.50 och jag står först på listan för dagen att opereras i Falun. Känns inge vidare att återigen bli däckad, när nu orken än...

Skapa flashcards