moser

Alla inlägg den 14 december 2014

Av Mari - 14 december 2014 22:52

 

En härlig helg med påfyllning av energi är till ända. Middag hos vänner med god mat och många skratt, underbart! Fika hos syster med nybakt och mera skratt. Dessutom har vi pyntat lite i hemmet och julpysslat med barnen. Har ett stort behov av att så mycket som möjligt ska vara som vanligt. Det är så mycket sjukdom i mitt liv nu, så jag behöver göra andra saker, prata om andra saker och bli bemött som vanligt. Jag har inga inga problem med att prata om sjukdomen, men mitt liv innehåller så mycket mer än detta. Herregud jag har ju två underbart vilda pojkar, då finns det (tack o lov) ingen tid för några längre grubblerier. Det jag har lite svårt med är möte med människor jag inte känner och kallprat om vädret. Mina sociala skills är just nu inte vad dom brukar vara. Så länge jag är med familj och nära vänner är det dock bara mysigt att ses.

 


Har dock haft ett bekymmer i helgen. Jag har nämligen fått en infektion i operationssåret. Jag var i lördags fm in till akuten där de gjorde rent och la om det. En infektion är inte vad jag behöver nu med tanke på behandlingen på torsdag. Ska ringa till kirurgen imorgon få se vad de vill att jag ska göra. Annars är planen att jag ska ta mig till Falun för att prova peruk imorgon. Får se då...


Skapa flashcards