moser

Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Ny dag, tack.

Av Mari - 15 december 2014 23:17

Fy, den här dan började inte bra. Vaknade med migrän, så efter att pojkarna åkt till skolan tog jag två starka värktabletter och kröp ner igen. Vaknade efter en timme och mådde tack o lov lite bättre. Ringde då kirurgmottagningen för att berätta om infektionen i operationssåret. Sköterskan var måttligt intresserad och efter ett tag så sa hon att om jag nu var så orolig så kunde jag väl få träffa nån av mina sköterskor för koll och omläggning. Tråkigt med ett lamt mottagande när de hör att man är orolig.


Ringde därefter vårdcentralen för att boka spolning av picc-linen på fredag eftermiddag. Möttes av en kvinna med attityd och som inte hade lust att hjälpa mig alls förrän jag berättade av vilken anledning jag behövde träffa distriktssköterskan just den tiden. Hade ingen lust att dra hela historien för en okänd person som helt tydligt valt fel yrke, men var väl illa tvungen samtidigt som tårarna brände innanför ögonlocken. Hon bokade motvilligt in mig ändå, men varnade för att tiden kanske skulle komma att bokas om. Grrr...

 

Ringde sen frisörsalongen som jag blivit tipsad om gällande peruker. Där fick jag höra att dom hade minsann såååå otroligt mycket att göra före och under jul och nyår, så det fanns absolut ingen tid till att rådgöra om peruker nu. Det var droppen. Försökte avsluta innan jag började gråta men frisörskan kände tydligen ett stort behov av att i detalj förklara att deras vanliga kunder (de som hade turen att ha eget hår kvar på huvudet) självklart ville vara klippta och fina till helgerna, och att det därför inte fanns tid till oss utan hår som behövde peruk och därför kanske kräver mer än en timme av rådgörande i anspråk. Nej vi kunde återkomma under lågsäsong istället, alltså dvs en bit in i januari. Tackarrr! Jävla skitdag!

 

Då var Oliver och jag redan på väg till Falun. Ledsen och med lusten att bara vända tillbaka och krypa ned i sängen igen så fortsatte vi ändå. Jag begav mig till kirurgmottagningen och fick träffa "min" sköterska. Hon grejade med såret och hade samtidigt lite terapi med mig. Klev ut därifrån en kvart senare med lättare steg.

Nu ikväll har jag haft besök av min fina vän och granne Marie. Fika och skratt gjorde att dagen slutade mycket bättre än den började. Det gillas!

 
 
Ingen bild

Marie

17 december 2014 06:50

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari - 5 oktober 2015 09:42


Halsfluss igen. Mitt immunförsvar är inte vad det borde. Det har varit en tuff period. Dels med de fysiska besvären - immunförsvaret, värken i kroppen, den dåliga orken. Men också den psykiska, vilket leder till att bl.a. sömnen blir lidande. Överla...

Av Mari - 3 september 2015 00:23


Oj vad länge sen jag skrev nåt här... Har inte haft nån lust till att skriva. Det har varit en lång sommar. Hade önskat att den varit bättre än vad den varit men sånt kan man inte råda över. Många tråkiga saker som hänt men som rör människor omkring ...

Av Mari - 24 juni 2015 04:23


Då var det gjort! Gick överlag bra, tycker jag. Var nervös på morgonen, men hade ändå en känsla av att det var rätt beslut att göra det nu. Åkte hemifrån redan kl 05.45 eftersom jag hade första operationstiden för dagen. Jag fick lite lugnande när j...

Av Mari - 22 juni 2015 21:51


Då är det återigen dags att lägga sig på operationsbordet. Denna gång ska äggstockarna tas bort. Väckarklockan är ställd på 04.50 och jag står först på listan för dagen att opereras i Falun. Känns inge vidare att återigen bli däckad, när nu orken än...

Ovido - Quiz & Flashcards