moser

Alla inlägg den 26 december 2014

Av Mari - 26 december 2014 21:45


 

Några fruktansvärda dagar har gått. Jag har varit igenom helvetet och tillbaka. Jag var ju obeskrivligt trött de två dagarna efter cellgiftskuren och på den tredje dagen började jag känna av en infektion. Jag blev så dålig att det blev en tur till jourmottagningen här i stan för vidare färd med ambulans till Falun. Då blev jag rädd. Var min kropp redan så nedgången så att den inte klarade av att ta hand om viruset?! Det togs en massa prover och jag fick antibiotika. Hade också fått utslag över bröstet som började ta sig upp mot ansiktet. Ingen läkare visste riktigt vad det berodde på, men jag är säker på att det var svinkoppor. Febern gick ner av antibiotikan men jag mådde allt sämre. Lagom till julafton slog smärtan i kroppen till. Den här sortens cellgifter kan göra att man får en hemsk smärta i skelettet och den fick jag med råge. Jag har aldrig upplevt nåt liknande. Smärtan golvade mig totalt. Varenda lite minirörelse skar som knivar i mig, samtidigt som en molande värk pågick nonstop från ryggraden och ner i benen. Juldagen blev än värre. Då var jag ett vrak mentalt också. Jag var så redo att kasta in handduken. Sa till Oliver att jag ger upp detta nu, att jag inte orkar kämpa mer. Tårarna rann mest hela dagen samtidigt som jag bara låg i sängen och sov så mycket jag kunde. Jag kände mig så liten och svag. Kände samtidigt en sån sorg över att allt tagits ifrån mig på bara nån månad. Min trygghet, min ork att vara mamma, min starka kropp, min fina kropp, min starka psyke... allt! Jag var bara en skugga av mitt forna jag på alla plan jag kom på. Det var en mörk stund. Min syster Malin gav upp sina julplaner och kom hit för att bo här och hjälpa med barn och hem. Ovärdeligt! Min syster Nina hjälpte också till med pojkarna och kom hit för att trösta. Evigt tacksam! Idag mår jag tack o lov bättre. Jag har ont nu också men smärtan är hanterbar och det hjälper med alvedon. Idag har vi Olivers föräldrar och syster här för att hjälpa. Det är skönt att veta att pojkarna får uppmärksamhet. De har påverkats av de senaste dagarna. Men som sagt det har vänt nu, och jag hoppas hinna bli pigg snart så att jag får några normala dagar innan det är dags för nästa kur. 

Skapa flashcards