moser

Alla inlägg under februari 2015

Av Mari - 4 februari 2015 21:46

 


Jahaja... då var man inlagd i Falun. Blev såklart smittad av Colin och fick snabbt hosta och hög feber. Åkte in igår till jourmottagningen. Fick antibiotika och åkte hem. Ett dygn senare, alltså idag vid lunch, hade det inte blivit bättre och febern steg för varje minut. Kl 14 tog jag tempen för femtielfte gången och blev minst sagt chockad när jag läser 40 grader! Gränsen för att åka in är 38 när man får dom här cellgifterna. Ringde onkologen och de sa att jag skulle åka in till akuten i Falun omedelbart. Pojkarna har båda hög feber och är riktigt risiga, så Oliver behövde stanna med dom och mamma fick skjutsa mig. Efter lång tid och många provtagningar, så fick jag höra att mina värden var dåliga och att jag skulle läggas in med antibiotika intravenöst. Inte kul! Ville bara hem till pojkarna. Bland det värsta man kan utsätta en mamma för, ta bort henne från sina sjuka barn. Nä fy! Men vad göra... jag inser också att det är allvarligt och att jag måste ha den här hjälpen nu. Ingen aning om hur länge jag blir här... Kan bara önska att det vänder snart så att jag får komma hem. 

Av Mari - 2 februari 2015 15:40

 



Vilken taskig tajming! Colin och Oliver blev bara sämre under söndagen och natten. Hosta och feber på dom båda. Jag hade också en riktig skitnatt då jag var mer vaken än vid sömn. Så vi tre yrade runt medan Charlie sov sött. När klockan ringde 6.30 var jag besluten om att strunta i allt och bara sova vidare tills den första av oss vaknade av sig självt. Men sen väckte jag Charlie och smög upp för att hämta hans saker. Oliver och Colin sov vidare en stund, så Charlie fick påklädning och sin frukost i sängen. Lite extra måste han ju få när han sover sig igenom kaosnatten och är den enda som ska iväg på morgonen.


Oliver vaknade dock efter en stund och proppade i sig några alvedon så att han skulle klara första dagen på nya jobbet. Stackars! Charlie fick skjuts av moster till skolan och vips så var Colin och jag ensamma i huset. Den ena mer vissen än den andra. Sen dess har vi inte gjort många knop. Vid lunch ramlade en feberyr make in och direkt i säng. Nja denna dag gick väl inte till historien som en av mina bättre. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards