moser

Alla inlägg den 4 april 2015

Av Mari - 4 april 2015 15:48

       

Sista cellgiftsbehandlingen gjord!! Har alltså gjort sex behandlingar helt enligt den plan som sattes i december. 2 april har varit ett magiskt datum och nu ligger det bakom mig. Fantastiskt! Jag fick två påsar blod innan och sen cellgifter. Det tog totalt nästan sex timmar på sjukhuset. Hade Oliver med mig och tiden gick rätt fort ändå tycker jag. Blev yr och lite illamående redan mot slutet av behandlingen. När jag kom hem på kvällen så kom illamåendet rätt starkt så jag drack bara en smoothie och myste med familjen, sen blev det tidigt i säng. Inte mycket sömn första natten men ok ändå. Dagen efter, alltså igår, mådde jag illa men hade ändå en helt annan ork än vad jag brukar. Måste vara blodtransfusionens förtjänst. Idag mår jag ännu lite mer illa men orken är fortfarande rätt bra, och jag kan äta viss mat. Oliver och pojkarna har åkt till Sörmland för att fira påsk med farmor, farfar och faster. Kändes lite tungt när dom åkte men har kunnat vara en del med mamma och pappa så det gick ju bra ändå. Solen skiner och jag kan nästan inte fatta att det jag går igenom nu kommer jag inte behöva göra igen. Om ca två veckor startar fem veckors strålningsbehandling, men det känns inte på långa vägar som en lika stor utmaning som detta. Som jag läste många gånger innan cellgiftsbehandlingen startade: "man kan aldrig föreställa sig hur det är att gå igenom det". Stämmer! Det är en sån påfrestning för kroppen så det liknar inte nått annat. Eller jo, lite som att få en rejäl influensa var tredje vecka. Fast med ytterligare en hop mystiska biverkningar.


Just nu längtar jag såå mycket efter att få mitt hår tillbaka. Bara lite lite hår skulle göra en sån skillnad. Så snart det kommit upp nån millimeter så kommer jag att kasta perukerna och gå runt i min snagg. Kommer kännas toppen!

Planerar resor för fullt också. I juni hoppas jag att min svägerska som fyller 40 och jag ska kunna göra vår tjejresa vi pratat om i många år. Senare under sommaren när Oliver har semester så ska vi och barnen unna oss nåt roligt att åka iväg på. Håller också på att planera resa över julen. Bestämde mig i julas för att ha som mål att åka långt bort nästkommande jul, då denna blev fullständigt katastrofal och det är ett löfte som ska hållas. Hoppas på att få med mig hela storfamiljen på det!


Det verkar helt enkelt som att den längsta och värsta vintern i mitt liv är till ända och livet börjar åter! Skål för det.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards