moser

Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Mari - 24 juni 2015 04:23

Då var det gjort! Gick överlag bra, tycker jag. Var nervös på morgonen, men hade ändå en känsla av att det var rätt beslut att göra det nu. Åkte hemifrån redan kl 05.45 eftersom jag hade första operationstiden för dagen. Jag fick lite lugnande när jag berättade hur jag kände och kl 07.30 var jag på operation. Vid kl 10 var det klart och jag var på Uppvak. Hade fruktansvärt ont i magen när jag vaknade och mådde illa. Det var svårt att kommunicera till sköterskorna pga syrgasmasken, när man mår så dåligt samt knappt orkar prata. Men till slut förstod dom och gav mig ordentligt med smärtstillande genom droppet. Efter en halvtimme hade det lugnat sig och jag slumrade ett par timmar till innan jag fick komma upp på avdelningen där Oliver väntade. Fortsatte slumra där efter att ha fått en underbar ostsmörgås. Sen kom kirurgen och berättade att allt gått bra och sett fint ut. Hon hade kollat runt i magen pga min cancerdiagnos och allt såg bra ut. Så skönt att höra! En av min största skräck att få en tumör där.

Vid kl 16 kände jag mig så pass stark att jag fick åka hem. Har legat sen dess, trött och yr och lite ont, men smärtstillande har fungerar bra.

Vaknade nu, kl 04, och kan inte somna om... Det är ljust ute och fåglarna kvittrar, så det gör inte så mycket. Ska försöka vila lite, så kanske jag somnar om.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards