moser

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Mari - 3 september 2015 00:23

Oj vad länge sen jag skrev nåt här... Har inte haft nån lust till att skriva. Det har varit en lång sommar. Hade önskat att den varit bättre än vad den varit men sånt kan man inte råda över. Många tråkiga saker som hänt men som rör människor omkring mig och som jag därför inte vill nämna här. Men jag mår rätt bra! Orken är bättre, även fast jag kanske hoppats på att ha ännu mer ork vid den här tidpunkten. Min kropp värker emellanåt. Leder och muskler strejkar ordentligt vissa dagar. Och huvudet är väl inte riktigt med i matchen ännu. Jag är lite virrig och glömsk, men tror nog att det blir bättre så småningom. Det har också varit några trevlig händelser under sommaren; resor och middagar med vänner och familj. Jag har kanske inte lyckats fylla energidepåerna som jag hade hoppats på, men har flera händelse under sommaren som jag tänker tillbaka på med ett leende.

För nån vecka sen startade skolorna igen och jag har numera en stor kille i "tvåan". Otroligt! Jag är sjukskriven fortfarande men hoppas kunna starta igång att jobba om några veckor.

Var nyligen på återbesök hos kirurgen och fick grönt ljus efter undersökningen. Var lite nervös innan. Vi hade ett långt samtal om min sjukdomsperiod och alla behandlingar. Känns ibland ofattbart att tänka på allt jobbigt jag har hunnit gå igenom under den här tiden. Hur otroligt mycket stryk min kropp fick ta av alla mediciner. Huh! Jag blir faktiskt illamående direkt jag tänker på cellgifterna. Det liksom sköljer över mig direkt. En hel lång vinter av illamående, feber, trötthet, skallighet etc. Galet! Vi pratade också om nästa steg, att ta bort det andra bröstet samt rekonstruktion. Hon skulle skicka remiss till plastikkirurgen.

Har numera en frisyr som inte ser ut som en "cancerfrilla". Skönt! Det lockar sig så jag blir tokig, men det är heeeelt underbart att ha hår igen! Vill bara att det ska växa fort fort nu. Ja tänk vad jag förändrats utseendemässigt sedan förra året. Det är riktigt sorgligt att tänka på. Samtidigt är jag inte alls lika utseendefixerad längre. Har väl aldrig varit särskilt extrem med det, men jag har numera en mer "laid back" inställning till det. Mycket har förändrats som sagt, både utvändigt men framförallt invändigt ??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards